החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

בישראל, מציאת עבודה מועדפת לחיילים משוחררים כמו https://www.isrotel.co.il/careers היא בראש סדר העדיפויות וכיום קיימים מספר אפיקים אשר מציעים הזדמנויות מבטיחות. חיילים משוחררים רבים נמשכים למשרות המציעות בונוסים או תמריצים כדרך להתחיל את הקריירה האזרחית שלהם. ממשלת ישראל, יחד עם מעסיקים שונים במגזר הפרטי, מספקת בעבור חלק ממקומות עבודה גם תמריצים כספיים או בונוסים לחיילים משוחררים הבוחרים בקריירה במגזרים חיוניים לפיתוח המדינה, כמו אבטחת, הדרכה, עבודות שירותיות למיניהן ועוד. אך יש לזכור כי בחלק גדול מהעבודות, הבונוס ניתן לאחר וותק מסוים.

היתרונות של חיילים משוחררים

אמנם היתרונות הללו לא נחשבים לבולטים במיוחד בעת השחרור עבור חיילים רבים, אך העסקת חיילים משוחררים מגלמת בתוכה לא מעט יתרונות. אחד היתרונות הבולטים לחיילים משוחררים בישראל הוא הזמינות של משרות שלא בהכרח דורשות ניסיון קודם. ולא רק, כי הצבא הישראלי משרה משמעת, עבודת צוות וכישורי מנהיגות לגברים ולנשים כאחד, מה שהופך את החיילים המשוחררים לבעלי יכולת הסתגלות גבוהה בתעשיות שונות גם ללא כל ניסיון.

כתוצאה מיתרונות אלו(והאמינו שיש עוד לא מעט) חיילים משוחררים יכולים להפוך בקלות למצטיינים בתפקידים כמו ניהול פרויקטים, לוגיסטיקה ואפילו מכירות, למרות שאין להם ניסיון קודם בתחומים אלה. מעסיקים מכירים בערך של מיומנויות הניתנות להעברה אלה, מה שעוזר לחיילים המשוחררים להבטיח משרות בעלות שכר טוב במגזרים מגוונים.

הזדמנות להכשרה מקצועית

יתר על כן, הדגש החזק של ישראל על הכשרה מקצועית וחינוך לחיילים משוחררים ממלא תפקיד מכריע בקריירה שלאחר הצבא. חיילים משוחררים רבים מנצלים הזדמנויות חינוכיות שמציעות הממשלה וארגונים פרטיים כדי לרכוש מיומנויות וכישורים חדשים. תוכניות אלה עוזרות לחיילים המשוחררים להיכנס לתעשיות כמו בנייה, בהדרכה ואף תעופה, שבהם ניתן לקבל הסמכה בצורה מהירה. מחויבות זו לחינוך ולמידה מתמשכים מבטיחה שלחיילים המשוחררים יהיה קיים מסלול לעבודה מועדפת, הכוללת הכשרה מתאימה וגם תאומת את הכישורים שלהם והרצון כמובן להשתכר בכבוד.

תנופה מקצועית

לבסוף חשוב לזכור כי קיימת גם רשת תמיכה לחיילים משוחררים בישראל אשר נחשבת לענפה, יחד עם ארגונים רבים המוקדשים בסיוע ובניווט בשוק העבודה האזרחי. חלק מארגונים הינם ממשלתיים ופרטיים והם מציעים הדרכה לראיונות עבודה, ייעוץ בקריירה ואפילו כתיבת קורות חיים בצורה ייחודית. כל אלו הופכים את המעבר מהחיים הצבאיים לחיים אזרחים להרבה יותר פשוטים ומהירים, אך גם מראים לחיילים כי התרומה שלהם למדינה מגיעה לא רק עם שכר ותעודת שחרור אלא גם יתרונות רבים.