החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

ישנם לא מעט פירות וירקות שונים אשר הופכים את הגוף שלנו להרבה יותר בריא, חלקם כבר הוכחו בעבר על ידי מספר לא קטן של מחקרים וחלקם ככל הנראה עדיין לא הגיעו אל השולחן המחקרים. אבל מה שבטוח הוא שהפרי עם הכתר הירוק ובעל הגוון המוזהב, הוא ללא ספק אחד מהפירות היותר בריאים שהגוף שלנו יכול לצרוך ואם עוד לא הבנתם אנו מתכוונים אל האננס. הפרי האקזוטי והיפיפייה מביא עימו לא רק יופי וקוצים, אלא מגוון השפעות חיובית החל ממינרליים חיוניים עבורנו ועד לתפקוד מערכות העיכול ולתחושת השובע גם כשהוא קפוא. 

אננס קפוא ערך תזונתי

ערכיו של האננס מעולים מכיוון שהם עמוסים בוויטמין C , הנחשב למרכיב די מרכזי בפרי עצמו ועל כן יכול להיות מקור מעולה עבור כל אחד ואחת מאיתנו. בנוסף לכך האננס יכול לעזור גם למצבי עייפות יחד עם ויטמין 5 B הנחשב לחומצה פנטונית ועוזר להתגבר על חולשה ועל מצבי עייפות. וכמובן, לא נשכח כמות גדולה של מגנזיום, נוגדי חמצון שונים, חומצה פולית ובטא קרוטן. כל אלו ובעיקר וויטמין C עוזרים החל מבנייה של קולגן לחידוש בנייה של העור, שמירה על הגוף מקרני UV ונחשב כמעולה לא רק לחודשי הקיץ. אלא גם בזמנים שמערכת העיכול קצת מציקה לנו, האננס מכיל סיבים תזונתיים שיעזרו לשחרר את העצירות או להאט חילוף חומרים.

מתכונים של אננס קפוא

אננס קפוא מלבד זה שהוא טעים ויפיפייה הוא גם טעים בצורה נדירה, על כך הוא משתלב החל משיפוד עם גבינת חלומי בננה וחלומי ועד למנה בשרית עם אורז ובקר. אבל המנה הראשונה והקלילה ביותר היא בעזרת הכנה של שייקים שונים הכוללים אננס קפוא, כאלו מבסיס חלב או מיץ רימונים אשר יכולים לכלול בננה, מלון ואפילו פקאן. אל כל זאת אננס טרי או קפוא לאחר הפשרה יכולים להצטרף כמאכל מרענן אל סלט הכולל מלפפונים קלופים וחתוכים לאורך, עלי בזיליקום טריים וצ'ילי חריף עם כף שמן זית מעל הכל. האננס משתלב מעולה בלא מעט מנות, החל ממנות שף ועד למנות פשוטות.