החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

פעמים בודדות קורה לנו שנטעם פרי כזה או אחר והוא עלול להזכיר לנו לא רק טעם של פרי אחר, אלא טעם של מאכל מעשה אדם כאשר על הצומת הזו מתיישב לו טעמו של פרי האסאי. הטעם המשוכלל של הפרי הדרום האמריקאי טועם בעיקר כשילוב של אוכמנייה ושוקולד מריר איכותי, והטעם המעולה הזה הגיע אלינו לא מזמן ומצליח להיכנס אל עוד ועוד מנות שונות. אך הסיבה לכך איננה טמונה רק בטעמיו הייחודיים אלא ביכולותיו וערכיו התזונתיים המעולים, גם כשנקבל את הפרי במצב צבירה קפוא כמו עוד פירות אחרים העושים את דרכם אל השוק הישראלי בשנים האחרונות, נוכל להנות ממנו.

ערכים תזונתיים של אסאי קפוא

פרי האסאי נחשב לפרי עמוס בנוגדי חמצון, כך שלשם השוואה כמות נוגדי החמצון שנוכל לקבל מפרי האסאי כמעט כפולה מהכמות שנוכל לקבל דרך אוכמניות למשל. בשל כך יכולותיו של פרי האסאי נעות על פני מגוון של מערכות בגוף שלנו, החל שיפור מראה העור וחידוש תאי העור בצורה טבעית ומעולה ועד חיזוק הלחימה של המערכת החיסונית ברדיקלים חופשיים. ולצד כל אלו הפרי נחשב גם למועיל לתהליך הרזייה וגם בשמירה על המשקל, אך אם כל אלו אינם מספיקים פרי האסאי נחשב כמקור אנרגיה מעולה עבור מתאמנים וגם עבור כאלו שלא.

מה עושים עם אסאי קפוא?

מצבי הצבירה העיקריים בהם מגיע פרי האסאי אל השוק הישראלי, נעים בין אבקה ועד למחית קפואה הנחשב למצב צבירה די פופולרי בקרב מרבית הצרכנים. כך ניתן להשתמש באסאי גם למגוון של מטעמים שונים והם כוללים קערות מלאות כל טוב ובריאות ועד לשייקים טעימים ומשביעים. בין כל אלו הסאסי יכול להשתלב כפרי המרכזי בשייק, כפרי משנה או כתוספת נעימה לטעמי השייק. בכל הקשור למטעמי הבול, עימם אפשר לבצע שילובים שונים החל משיבולת שועל ועד לבננות וג'וג'י ברי ועוד לא מעט שילובים אחרים וטעימים. מטעמים אלו יכולים לשמש כארוחה מלאה תלוי במרכיבים השונים או כתוספת מעולה לתפריט האוכל ולשעות בין ערביים.