החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

ישנם לא מעט פירות שונים המסוגלים להוות עבורנו לא רק תחליף לממתיקים מלאכותיים, בטח גם לא רק כקינוח מעולה אלא בעלי ערך תזונתי מצוין אשר מסוגל להעניק לגוף שלנו מגוון רחב של וויטמינים מעולים ומגוון של מינרלים שימושיים והכרחיים לגופנו. אחד מאותם פירות הוא ללא ספק פרי הדובדבן, המגיע כיום לא רק בצורה טבעית ובשלה בזמן הקטיף של העונה, אלא הפך להרבה יותר שכיח עם יכולת השימור שלו בהקפאה לאורך כמה עונות. אבל הרבה לפני שהדובדבנים הקופאו הם לקחו חלק בלא מעט מתכונים, מתוקים וחמוצים ולכן שווה גם להכיר את הערכים המגיעים עימם.

ערכים תזונתיים-דובדבנים קפואים

מבין הערכים התזונתיים השונים שניתן למצוא בדובדבנים קפואים ניצב בראש אחד המינרלים המשמעותיים ביותר עבור גוף האדם והוא כמובן הסידן, הנמצא בכמויות מכובדות בדובדבנים ויכול לעזור למגוון רחב של תהליכים בגוף, החל מהיריון ועד לגדילה. ומלבד הסידן ניתן לקבל מהדובדבנים גם כמויות גדולות של אשלגן וברזל, כאשר שני המינרלים הללו חשובים במיוחד להתפתחות הגוף החל מיצירה של תאים אדומים ועד להפקת אנרגיה וחיזוק של המערכת החיסונית. ואם לא די בכל אלו, הרי שנוכל לקבל וויטמין K וויטמין B הנחשבים לוויטמינים מעולים לחיזוק המערכת החיסונית, לחידוש תאי העור ועוד מגוון יתרונות מעולים.

מתכונים שכיחים דובדבנים קפואים

בכדי לנצל את טעמים של הדובדבנים על לקצה היכולת שלהם נתחיל במתכון מעולה ומתקתק לקראת ימי השמש שקרבים, ובשביל המנה הזו נצטרך 250 מ"ל שמנת להקצפה, חלב מרוכז250 ג, יוגורט יווני 250 ג, 250 ג דובדבנים, חומץ בלסמי, סוכר ומיץ לימון. כל המוצרים הללו יעניקו לנו חווית גלידה חד פעמית כאשר נקציף את השמנת עד למרקם יציב, לאחר מכן חלב מרוכז , יוגורט, חומץ בלסמי, סוכר ומיץ לימון וממשיכים להקצפה קצרה. לאחר מכן מוסיפים 100 ג דובדבנים קצוצים מערבבים עוד כמה רגעים ולבסוף מעבירים את התערובת לכלי ומכניסים למקפיא עד שעה וחצי. את שאר 150 ג דובדבנים חותכים לרבעים או לחצי ואח"כ מוסיפים אל הגלידה להקפאה של עד שש שעות.