החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

פירות הם הדרך המעולה עבור הגוף שלנו לקבל אנרגיה, סוכר טבעי ובעיקר מנעד רחב של ערכים תזונתיים ולא מעט ויטמינים מעולים. פירות אלו כדוגמת הבננה מצליחים להשתלב בחיינו לא רק דרך טעמים מתקתקים או בדרך תחליפי מלאכותיים, אלא כדרך קבע בתפריט היומי של לא מעט ישראלים וזאת הודות ליכולת להקפיא בשנים האחרונות פירות קפואים ולעשות בהם שימוש לאורך זמן. הבננה נחשבת לפרי "מוצף" בערכים חיובים, על כן מומלץ להכיר ערכים אלו שכן יכולים להיות משמעותיים ויעילים עבור מגוון מערכות איברים בגופנו.

הערכים של בננה קפואה

כמה רגעים לפני שנקפוץ אל המדדים  והמינרלים השונים שקיימים בבננה, פרי זה נחשב לבעל יכולות מעולות החל מהבטן שלנו ועד לכמות האנרגיה שלנו. כך למשל הבננה אחראית על שמירת הארומה בקיבה, כך שבמקרים בהם רמת החומציות גבוהה במיוחד ועלולה להזיק לקיבה, הבננה מצליחה לשמור על תאי הקיבה ולאזן את רמת החומציות. בנוסך לכך הבננה נחשבת למעולה עבור ריכוז לאורך היום ולאנרגיה זמינה, כל אלו כמובן מתקשרים לכמות הגבוהה של סיבים תזונתיים העוזרים לעיכול. מלבד זאת בבננה נוכל לקבל ויטמין B6 בכמות גבוהה והוא נחשב מעולה למערכת העצבים, לפירוק שמונים בגוף, לפירוק חלבונים ואפילו ייצור גבוהה של כדוריות אדומות. מלבד כל אלו הבננה מזרימה אל גופנו חומצה פולית הנחשבת ליעילה גם עבור פעילות לבבית וגם לנשים בגיל הפוריות.

מטעמים עם בננה

הבננה יכולה להשתלב מעולה במנעד רחב של טעמים, ישנם עדות שונות בישראל האוכלות את הבננה בתוך לחם ומבלי להתאמץ היא יכולה להוות תוסף מושלם אל סלט הפירות שלנו. אך לצד כל אלו הבננה משתלבת בצורה נפלאה גם בשייקים של רובנו, בצורה זו נוכל לקבל מהבנה את מרבית הערכים התזונתיים המעולים שלה. ואם אנו רוצים לתת לילידינו הקטנים דבר מתיקה שלא יעמיס על פעולת הלסת ובמיוחד לתינוקות, בננה יכולה להיות התשובה המושלמת לכך. אך מעבר לכל אלו אפשר ואפילו מומלץ לאכול את הבננה כמו שהיא, שכן נוכל להפיק ממנה לא מעט תועלת לגוף שלנו ובעיקר להנות מהטעם הנפלא שלה.