החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

החורף מביא עימו לא מעט טרדות שונות ובעיקר כאשר מדובר בתחזוקת הבית, שכן בתקופות הגשומות אזורים בבית עלולים לסבול מרטיבות, מרפסות שלא הותקנו כראוי עלולות לזוז ממקומן בזמן הרוחות וגם גגות הבתים עלולים לדלוף גם אחרי איטום. אז מה ניתן לעשות במקרה בו איטום גג הבית אינו ממלא את תפקידו? ובכן לשם כך ישנם כמה פתרונות שונים, כמובן שבראש ובראשונה יש להתאים את הפתרון אל סוג הגג שיש מעלינו. שנית חשוב להכיר איזה סוג של איטום כבר נעשה על הגג, גם אילו מבנים בנויים על הגג ועוד משתנים אחרים. קיבלנו לא מעט טיפים באתר https://pazkar.co.il/ ונחלוק פה עוד:

שיטות איטום הדורשות איש מקצוע

כמו שציינו מעל ישנם לא מעט מאפיינים המשפיעים על אופי האיטום של הגג, לכן כאשר מדובר בגג כדוגמת גג רעפים הזקוק לאיטום מחדש, חשוב להכיר את פתרונות האיטום הקיימים. הפתרון הראשון הוא על ידי הרמה של הרעפים ואיטום רצפת הגג, אך חשוב לזכור כי הרמה ואיטום של גג רעפים וזאת לא רק בשל העדינות של הרעפים אלא גם אופי האיטום. פתרון שני ולא פחות יעיל הוא על ידי הדבקה נקודתית, כאשר פתרון זה נחשב ליעיל במיוחד עבור גגות שעברו טיפול של איטום ודורשות חיזוק נקודתי. בגגות בטון הדרושים איטום מחודש או נקודתי, חשוב ראשית כל לוודא כי המרזבים פנויים, שהגג נקי לגמרי ולאחר מכן לבחור את החומר והשיטה המתאימה ביותר לאיטום.

ההשלכות של דליפת מים: כאשר גג דולף נשקפת סכנה ברורה של חדירה מים אשר עלולה להוביל למגוון תקלות, החל מנזק לרכוש כמו מוצרים חשמליים ועד אל הצפה של הבית ונזק לרהיטים ולציוד יקר ערך. אך במרבית המקרים דליפת המים הינה איטית, מה שעלול להוביל לחלחול מים אל תוך בטון הבניין ולגרום להתפוררות של חומרים קריטיים המשמשים למילוי הקירות. מאידך חדירה זו של מים עלולה גם ליצור קורוזיה, לפגוע בתשתיות שונות ולרבות לייצור גם טחב ועובש הגורמים בין היתר גם לבעיות ריאה. במקרה של דליפה אין להקל ראש ובטח שלא בחודשי החורף, לכן יש לייבש את האזור ולפנות אל איש מקצוע במהירות האפשרית.