החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

פסיפלורה או יותר נכון שעונית נאכלת, הגיעה אל ישראל הישר מהאמזונות של דרום אמריקה שם היא גדלה בצורה פראית ומתפתלת על פני כל גזע או סלע העומדים בדרכה. ייחודו של פרי הפסיפלורה איננו מסתיים רק ביכולת העץ לטפס גבוהות, נעוץ גם בסגולות לא רק המייחסים לו בני המאיה העתיקים אלא גם אלו שהתגלו בשנים האחרונות. על כן הפרי החמצמץ לא רק הפך להיות אחד הפירות הפופולריים והשכיחים בישראל, אלא גם לבריא והמרענן. לכן בבחירת פירות שירעננו את הארוחה המשפחתית או את הקוקטייל שלנו, שעונית נאכלת קפואה או טרייה תהיה עדיפה.

פסיפלורה-כל מה שבריא בפרי

פרי הפסיפלורה מסוגל להיות יעיל וחיוני עבור לא מעט בעיות שונות בגוף, כאשר הראשונה בהם היא דלקות פנימיות וכתוצאה מכמות גדולה של וויטמין C   ועוד כמות גדולה של פוליפנולים אחרים כמו בטא קארוטן.
מלבד זאת הכמות הגבוהה של וויטמין C בפרי מסייעת גם בחיזוק המערכת החיסונית, אך גם שמירה על החניכיים. מלבד זאת אכילה של פסיפלורה עוזרת גם במניעה של מחלות שונות במערכת כלי הדם, החל התקפי לב ועד לסיבוכים שונים, כל זאת בזכות כמות גדולה של נוגדי החמצון שיש בפרי. מלבד ערכים אלו ישנם סברות כי הפרי הדרום אמריקאי יכול לסייע גם בהרפיה של השרירים, הפחתת המתח ואילו העלים יכולים לסייע גם בנדודי שינה.

פסיפלורה-איך להנות ממנה

הפסיפלורה נכנסת גם היא אל רשימה ארוכה של פירות המשתלבים עם שייקים בריאותיים, לא רק בשל מגוון הערכים התזונתיים שלה אלא גם בשל טעמה הייחודי והחמצמץ שמרענן כל מנה ומשקה. ובהמשך למשקאות נוכל להנות בימי הקיץ החמים, דווקא מטעם גלידה ופסיפלורה פשוטה להכנה. כל שנתבקש לכך הוא תוכן של פסיפלורה אחת(או יותר, לפי הכמות) שוט וחצי של יין אדום, כמה קוביות קרח, 2 כדורי גלידה קוקוס, 2 כפות סוכר וכף מיץ לימון. את כל אלו אפשר להכניס אל הבלדר עד לקבלת מרקם עדין וחלק, שלבסוף ניתן להקפיא את הקוקטייל או להחזיר להקפאה ולצנן לעוד כמה רגעים.