החיים שלנו תותים – משמעות וערך תזונתי

האם אי פעם חשבת שקיים איזה שהוא פרי אשר מסוגל לעזור לתפקוד של כל כך הרבה מערכות? למען האמת שגם המדענים לא חשבו על זה, עד שהם מצאו את סגולותיו הרבות של פרי המנגו. פרי זה שמצליח להשתרבב אל לא מעט מתכונים שונים, משקאות כאלו ואחרים ואפילו כקישוט וכמאכל יבש, נחשב למאכל עמוס בסגולות טבעיות. ראשית מדובר בפרי בעל לא מעט וויטמינים ומינרלים הנחשבים לחיוניים במיוחד עבורנו, שנית הוא מורכב בצורה כזו המצליחה לשפר יכולות של מערכות שונות בגוף, החל מרמת הכולסטרול ועד לתפקוד תקין של העיניים.

ערכים תזונתיים

סיביו של המנגו נחשבים לבריאים עבור 2 מערכות משמעותיות, הראשונה היא מערכת העיכול שסיבים המנגו עוזרים לה לפירוק תקין של מזון ומניעה מתחושת נפיחות או עצירות. בנוסף הסיבים מסייעים גם בהורדה של כולסטרול, כך גם את לחץ הדם בעזרת כמות האשלגן הגבוהה שמצויה במנגו. ולצד הסיבים ישנם וויטמינים רבים כמו וויטמין C הנחשב להכרחי עבור מערכת החיסונית, וגם מתפקד כנוגד חימצון מעולה לגוף. בנוסף לוויטמין  C המנגו עשיר בוויטמינים כמו A   וB, כאשר וויטמין B מסייע בצורה נהדרת לשמירה על המערכת החיסונית ואילו וויטמין מעולה לשמירה על מערכת הראייה. ואם כל אלו אינם מספיקים, במנגו ישנם נוגדי חימצון הנחשבים למעולים לשמירה על העין בשם לוטאין וזאקסנטין.

מתכונים פופולריים עם מנגו

אחד המתכונים המעולים להפקה מיטבית מפרי המנגו, הוא כמובן השייקים השונים. כיום ניתן להכין שייקים המתבססים על מנגו יחד עם מגוון רחב של טעמים שונים ושילובי פירות רחבים. אל המענה מהעולה והקלילה הזו מצטרפת עוד מנה טעימה ומתקתקה, והיא לא אחרת מאשר סורבה המנגו. למה זו אנו זקוקים לכ 498 גרם של מנגו חתוך 3 כפות של סירופ מייפל טבעי ו2 וחצי כפות של מיץ ליים. לאחר שפורסים את המנגו לכדי קוביות, מסדרים אותם עם רווחים קטנים על מגש ולאחר מכן מזלפים את הסירופ והמיץ ליים. עם סיום מעבירים את חתיכות המנגו אל המקפיא, לאחר שעה עד שעתיים של הקפאה מעבירים את כל חתיכות המנגו אל מעבד מזון עד לקבלת מרקם קטיפתי ללא גושים.